Włochy 2019

Nowy rok szkolny zaczęliśmy od … wyjazdu do Włoch. Zanim jednak do pięknej słonecznej Italii dotarliśmy odwiedziliśmy naszych przyjaciół w Miłakowie, gdzie tradycyjnie odbyliśmy wycieczkę rowerową, kąpiel w jeziorze i wieczorną zabawę w „chowanego”. Przez kilka kolejnych dni podróżowaliśmy przez Czechy, Austrię, Słowenię, Włochy i Chorwację, by w końcu dotrzeć do Bibione, które przywitało nas słońcem.[end]Zmęczeni długą podróżą spędziliśmy większość dnia na plaży, kąpiąc się w ciepłym Adriatyku, łapiąc ostanie letnie promienie i zajadając się najlepszą na świecie, włoską pizzą. Następnego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Chorwacji, naszym celem było cudowne miasteczko Rovinj, „chorwackie Saint Tropez”. Po drodze zrobiliśmy przystanek na długi spacer po Grocie Giganta, która znajduje się w prowincji Triest i jest jedną z największych jaskiń na świecie! Zwiedziliśmy romantyczną Wenecję, gdzie graliśmy w grę terenową, jedliśmy pizzę i lody. Pogoda była wspaniała. Kolejną miejscowość, którą odwiedziliśmy, równie romantyczną co Wenecja, to Werona a dokładnie adres Capello 23, balkon pod którym, jak napisał Szekspir, Romeo wyznawał miłość Julii… Werona to miasto, w którym czuć unoszącą się miłość i widać ją na każdym kroku: serduszka na bazarkach, kłódki zawieszone wszędzie, gdzie tylko można je umieścić, na znak trwałości uczucia, ściany zapisane wyznaniami zakochanych ludzi z całego świata. Ostatnie dwa dni naszej podróży spędziliśmy na plaży kąpiąc się i opalając, wieczorem szaleliśmy na dyskotece i załapaliśmy się na niezwykły pokaz sztucznych ogni! Mieliśmy też warsztaty ze szkicowania, które przeprowadził dla nas artysta – Pan Mariusz Arsoba i zajęcia kształtujące kompetencje społeczne.

Inne ciekawe newsy

Program „Ratujemy i Uczymy Ratować”

W ubiegłą sobotę w klasach 2 odbyła się inauguracja programu Dublin WOŚP „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Program działa w Irlandii już od kilku lat i pomógł przeszkolić wielu młodych ludzi

Wiosna w nauczaniu zintegrowanym

Do nauczania zintegrowanego zawitała wiosna! Ciepłe powietrze przywiało wiele kreatywnych lekcji, zadań i ćwiczeń do naszych najmłodszych klas. W klasie 0 junior dzieci poznały czym jest kosmos, a klasy 3

Wieczór autorski Karola Koszorza

Nie ma nic piękniejszego niż obserwowanie sukcesu ucznia, który jest związany ze szkołą od najmłodszych lat. A tak jest w przypadku Karol Koszorz – strona autorska, którego tomik o pięknym