"Wspólna Ławka" – projekt wymiany uczniów

Wspólna Ławka – projekt wymiany uczniów z SP3 z Płońska ze szkołą IDEA w Athlone.Pierwszy weekend października spędziliśmy podróżując po Irlandii i Irlandii Północnej towarzysząc uczniom i nauczycielom SP3 z Płońska, którzy przylecieli na wymianę ze szkołą IDEA w Athlone. Jako doświadczeni podróżnicy oprowadzaliśmy i obwoziliśmy ponad 20 gości z Polski, którzy przyjechali by poznać realia szkolnictwa irlandzkiego na przykładzie zaprzyjaźnionej Szkoły IDEA w Athlone.[end]Na pierwszy ogień w sobotę rano poszli nauczyciele Szkoły IDEA, którzy przywitali gości z Polski w swoich klasach. Dla nich została specjalnie przygotowana lekcja historii o Pawle Edmundzie Strzeleckim, Polaku, który zapisał się na kartach historii Irlandii w sposób znaczący.Po lekcji historii, przyszedł czas na bliższe siebie poznanie i za to odpowiedzialna była Pani Magdalena Grześkiewicz, dyrektorka Szkoły IDEA. W programie mieliśmy również występ wicemistrza świata tańca irlandzkiego Antoniego, który pokazał uczniom z Polski, jak ten taniec jest piękny i zarazem trudny.W Athlone czekała na nas jeszcze jedna atrakcja w postaci rejsu łodzią wikingów po rzece Shannon. Po 90 min pływania zgłodnieliśmy i udaliśmy się na bardzo tradycyjny obiad fish and chips do jednej z Athlońskich restauracji. Po obiedzie mieliśmy okazję zwiedzić jeden z workhausów działających na terenie Irlandii w czasach Wielkiego Głodu. To tam uświadamialiśmy uczniom, jak wielką pracę wykonał Paweł Edmund Strzelecki, by pomóc głodującym Irlandczykom.Na koniec tego bardzo intensywnego dnia czekało nas zwiedzanie Dublina. Pokazaliśmy naszym gościom najważniejsze zabytki stolicy Irlandii i udaliśmy się w podróż do północnej Irlandii a dokładnie do Portaffery i do naszego zaprzyjaźnionego Hotelu Barholm.Kolejne dni spędzaliśmy na zwiedzaniu Grobli Olbrzyma, mostu linowego, Belfastu, Muzeum Titanica, by zakończyć nasze przygody spacerem szlakiem św. Patryka do Zamku Winterfell i wieczornym quizem historycznym.Było bardzo intensywnie, mamy nadzieję, że goście z Płońska będą dobrze wspominać Irlandię i na re-wizytę przywitają nas z otwartymi ramionami.Wymiana uczniów z SP3 z Płońska ze szkołą IDEA w Athlone odbyła się w ramach programu „Wspólna Ławka” we współpracy z Fundacją „Pomoc Polakom na Wschodzie”. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Ministerstwa Edukacji Narodowej pn. „Rodzina Polonijna – współpraca szkół funkcjonujących w systemach oświaty innych państw oraz organizacji społecznych za granicą prowadzących nauczanie języka polskiego, historii, geografii, kultury polskiej oraz innych przedmiotów nauczanych w języku polskim ze szkołami w Polsce”.

Inne ciekawe newsy

Robert Moskwa w naszej szkole

Warsztaty aktorskie z Robertem Moskwą? Czemu nie! W naszej szkole wszystko jest możliwe Pan Robert, znany m.in. z seriali „M jak Miłość” czy „Ojciec Mateusz”, odwiedził nas w ubiegłą sobotę,

Rosną gwiazdy dziennikarstwa

Nasi uczniowie wyrastają na gwiazdy dziennikarstwa! Publikacje naszych aspirujących felietonistów ukazują sią regularnie w Nasza Gazeta w Irlandii i Magazyn MIR W najnowszym numerze Magazynu MIR ukazał się reportaż Iny