Zielone szkoły – Belfast / Portaffery

Każdy uczeń zasługuje na odpoczynek. Szczególnie po tak intensywnym roku szkolnym. Na pewno na chwilę relaksu zasłużyli uczniowie klas 5, 6 i 7. Zabraliśmy ich w ramach zielonej szkoły na 2-dniowy pobyt w Belfaście i Portaffery. Weekend z atrakcjami zaczął się w sobotę otwarciem wystawy Chrzest 966, którą osobiście dla nas otworzył dyrektor Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie dr Michał Bogacki a towarzyszyła mu Magdalena Robaszkiewicz, która pełni funkcję kierownika działu obsługi wystaw i edukacji w tymże muzeum. [end]Po prezentacji i krótkim konkursie z super nagrodami nasi uczniowie udali się do autokaru zmierzającego wprost do Belfastu. Towarzyszyli nam goście z Gniezna. Naszą przygodę rozpoczęliśmy zwiedzaniem Muzeum Titanica. Uczniowie zaopatrzeni w audiobooki przemierzali 4 piętra tego wspaniałego muzeum, poznając historię niezwykłego statku i jego smutnego losu. Kolejnym punktem wycieczki było krótkie zwiedzanie Belfastu, stolicy Północnej Irlandii. Zaopatrzeni w prowiant rozsiedliśmy się pod City Hall i rozkoszowaliśmy wspaniałą pogodą, która towarzyszyła nam przez cały wyjazd. Spod City Hall udaliśmy się pod Albert Memorial Clock Tower skąd naszym małym wesołym busem pojechaliśmy do Portaffery – miejsca naszego noclegu i dalszej przygody. Tutaj czekali na nas nasi wspaniali gospodarze z Hotelu Barholm. Po kolacji, w ramach wieczoru filmowego, oglądaliśmy, a jakże, Titanica! Niedzielę rozpoczęliśmy od rejsu po zatoce Portaffery, by następnie przejść szlakiem Św. Patryka do Zamku Winterfell, gdzie m.in. kręcone były sceny „Gry o Tron”. Zakończeniem wycieczki był pyszny obiad. Najedzeni, wypoczęci z nowymi przyjaźniami, które zawsze zacieśniają się na takich wycieczkach wróciliśmy do Dublina, do stęsknionych rodziców.

Inne ciekawe newsy

Robert Moskwa w naszej szkole

Warsztaty aktorskie z Robertem Moskwą? Czemu nie! W naszej szkole wszystko jest możliwe Pan Robert, znany m.in. z seriali „M jak Miłość” czy „Ojciec Mateusz”, odwiedził nas w ubiegłą sobotę,

Rosną gwiazdy dziennikarstwa

Nasi uczniowie wyrastają na gwiazdy dziennikarstwa! Publikacje naszych aspirujących felietonistów ukazują sią regularnie w Nasza Gazeta w Irlandii i Magazyn MIR W najnowszym numerze Magazynu MIR ukazał się reportaż Iny