Wymiana uczniów ze Środy Wielkopolskiej.

W dniach 8-15 października Polska Szkoła SEN gościła uczniów i nauczycieli ze Środy Wielkopolskiej. Czas ten spędziliśmy bardzo intensywnie zwiedzając Dublin, góry Wicklow, ogrody Powerscourt, opactwo Św. Kevina w Glendalough czy podróżując aż do Belfastu. Oddajmy jednak głos naszej szanownej młodzieży, która dzielnie uczestniczyła w każdej wycieczce I skrzętnie spisała swoje wrażenia. Zapraszamy do lektury. [end]To był naprawdę udany czas. Na potwierdzenie tych słów przytoczymy krótką relację uczniów ze Środy Wielkopolskiej, ktorzy w sposób niezykle zwięzły opisali atrakcje jakie na nich czekały w Dublinie, Glendalough, ogrodach Powerscourt i Belfaście. Zapraszamy do lektury. 9 października 2014 roku zebraliśmy się wszyscy przy budynku Poczty Głównej w Dublinie. Stamtąd wyruszyliśmy autobusem wycieczkowym „Dublin Bus – tour: na zwiedzanie miasta. Pierwszym przystankiem na naszej trasie była słynna uczelnia Trinity College. Szczególne wrażenie wywarła na nas uniwersytecka biblioteka oraz „The book of Kells”.Inne rzeczy, które widzieliśmy podczas jazdy autobusem to; browar Guinessa, Monument Wellingtona, The Spire, Phoenix Park, Temple Bar czy Grafton Street. Następnie poszliśmy pod pomnik Molly Malone, gdzie czekała na nas nasza sympatyczna pani przewodnik, która oprowadziła nas po Dublinie pokazując nam wiele ciekawych miejsc takich jak; City Hall, Dublin Castle, Pomnik i dom Jamesa Joyce`a. Pożegnawszy się z panią przewodnik zwieńczyliśmy dzień seansem filmowym pt. „Lucy” w reżyserii Luca Bessona. Podsumowując- ten dzień był udany. 10 października 2014 roku po zwiedzaniu zatłoczonych ulic Dublina udaliśmy się do domu pana dyrektora Bastkowskiego skąd wyruszyliśmy konwojem do Pałacu Powerscourt, który otacza trzeci najładniejszy ogród na świecie. Następnie pojechaliśmy w góry Glendalough, gdzie zwiedzaliśmy opactwo św. Kevina oraz podziwialiśmy piękne widoki i uroki tamtejszych jezior. Wracając wybraliśmy malowniczą trasę wiodącą przez wrzosowiska które przywodziły na myśl film „Skyfall” .W sobotę (11.10.2014) udaliśmy się do Polskiej Szkoły SEN. Szkołę zaczęliśmy od 3 lekcji j.polskiego, na których pracowaliśmy w 4 grupach. Pierwszym tematem zajęć były „rymowanki wymyślanki ”, podczas tych zajęć wypisywaliśmy słowa na różne litery i końcówki. Kolejnym tematem było kreatywne myślenie, następnie odgrywaliśmy sceny sądu Sokratesa. Czwartą lekcją była historia, na której omawialiśmy Dynastię Jagiellonów, zajęcia były bardzo interesujące. Po tych zajęciach nauczycielka przyniosła grę Scrabble, w którą graliśmy przez 2 godziny. Podczas gry odwiedziła nas dyrekcja naszej szkoły, aby zobaczyć jak się bawimy. Po lekcjach część nas udała się zobaczyć jak działa gazetka Szkoły SEN. Lekcje skończyły się około godziny 16.00. Wszyscy udali się do swoich rodzin, by spędzić z nimi miłe popołudnie. W niedzielę (12.10.2014) wszyscy wstali około południa, 3 dziewczyny wraz ze swoimi rodzinami udały się na mszę. A reszta pojechała na zakupy. Około godziny 14.30 doszły do nas dziewczyny z kościoła. Wspólnie chodziłyśmy po sklepach, kupowałyśmy ubrania i pamiątki. Na obiad udaliśmy się do McDonald`a. O godzinie 16.00 pożegnaliśmy się, połowa pojechała nad morzę, a reszta spędziła ten czas w domu. W poniedziałek (13.10.2014) wszyscy wstaliśmy wcześnie rano, pożegnaliśmy się z rodzinami i wyjechaliśmy do Północnej Irlandii ( Portaffery ). Gdy dojechaliśmy na miejsce rozpakowaliśmy się i poszliśmy na rozgrzewający i pyszny obiad. Następnie wyruszyliśmy do oceanarium, w którym zobaczyliśmy wiele gatunków ryb, stworzeń morskich i fok. Udaliśmy się na spacer wzdłuż zatoki . Znaleźliśmy tam wiele pięknych muszli oraz pancerzyków. Później wspięliśmy się na górkę z wierzą widokową . Mieliśmy tam okazję zobaczyć z daleka wyspę Man . Widoki były piękne i warte obejrzenia. Wróciliśmy do pensjonatu. Pani Małgosia Robert przygotowała nam ciekawe podsumowanie ostatnich 4 dni, w postaci prezentacji . Podczas tej lekcji rozmawialiśmy po angielsku. Następnie poszliśmy na kolację. I tak minął nam pierwszy dzień w UK. 14 października 2014 roku wyjechaliśmy na wycieczkę do stolicy Północnej Irlandii – Belfastu. Na miejscu zwiedzaliśmy Muzeum Titanica, które zachwyciło nas swoją multimedialnością i bogactwem zbiorów. Robiliśmy sobie zdjęcia, kupowaliśmy pamiątki, a następnie udaliśmy się do centrum Belfastu. Tam podziwialiśmy różne zabytki m.in. Wieżę Zegarową, katedrę św. Anny, Ratusz, Big Fish. W między czasie odwiedziliśmy Burger King. Później wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy smaczną obiadokolacje i poszliśmy do pokojów, by położyć się do łóżek, po męczącym dniu.W środę (15.10.2014) wstaliśmy o godzinie 8.00 i poszliśmy na śniadanie. Następnie udaliśmy się do swoich pokoi, by napisać sprawozdanie z wymiany. O godz. 12.30 poszliśmy na pyszny obiad, wcześniej spakowani wyjechaliśmy do Dublina na lotnisko. Lot był o godzinie 17:55, w Polsce byliśmy około godziny 21.30.Nic dodać nic ująć poza serdecznymi podziękowaniami dla naszyh gości i obszerną fotorelacją, którą

Inne ciekawe newsy

Robert Moskwa w naszej szkole

Warsztaty aktorskie z Robertem Moskwą? Czemu nie! W naszej szkole wszystko jest możliwe Pan Robert, znany m.in. z seriali „M jak Miłość” czy „Ojciec Mateusz”, odwiedził nas w ubiegłą sobotę,

Rosną gwiazdy dziennikarstwa

Nasi uczniowie wyrastają na gwiazdy dziennikarstwa! Publikacje naszych aspirujących felietonistów ukazują sią regularnie w Nasza Gazeta w Irlandii i Magazyn MIR W najnowszym numerze Magazynu MIR ukazał się reportaż Iny